Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

Zkopírováno- JE TO BEZNADĚJNÉ, DOKUD VLÁDA NEZASÁHNE SPRÁVNÝM SMĚREM !

Názor cikánů na budoucnost - od učitelky ze zvláštní školy

Po rozhovoru s žákem 7. třídy tzv. zvláštní školy (Romem) o jeho představách o budoucnu, jsem

ztratila poslední naději, že ta práce není marná...

"Po základce nic dělat nebudu."

"Proč?" "U nás chlapi nedělají, táta by mě zabil. Však můžu být na pracáku a v důchodě, ne?" "A tatínek nepracuje?" "Ne, je v invalidním důchodě. Je mu 35, bolí ho záda." To je jen podstatný úsek "diskuze", kdy jsem to pedagogicky nezvládla a ukázala chlapci svoji půl roku starou jizvu po operaci páteře, a řekla, že jsem epileptik a mám vysoký tlak a je mi 45 let, pracuji od 18 let, a během té doby jsem ještě vystudovala peďák a psychologii, abych mohla dělat to, co mě baví. Už mě to ale nebaví. Dennodenní hádky s romskými rodiči, proč by měli posílat děti do školy s výmluvou, že oni taky neumějí číst a psát a jsou "v pohodě". Z našich daní. A to je jen zlomek problémů, které s našimi diskriminovanými spoluobčany stále ve škole řešíme... Už jsem zřejmě rasista a to, že chceme, aby měli Romové stejné povinnosti jako ostatní, je přece diskriminace, no ne? Tohle do nebe volající zvýhodňování cikánů musí jednou pro vždy skončit. Šiř, kam to jde!!! P.S.: Dnes mi přinesla romská matka zprávu z PPP z vyšetření syna. Nemá žádnou vadu, jen sociální znevýhodnění. Byla doporučena integrace a osobní asistent. Podotýkám, že1.ročníkopakoval, dále postupuje s nedostatečnými. Nic nedělá, jen se válí v lavici a vyrušuje, chodí za školu a krade v supermarketu. Jen všem přidělává práci a okrádá nás o čas, který bychom mohli věnovat dětem, které to opravdu potřebují a zaslouží si naši pozornost. O tomhle mluvil náš prezident a málem ho ukamenovali!!! Nemluvě o finančních prostředcích, které nejsou tam, kde je škola nutně potřebuje. Nikdo z jeho rodiny nepracuje, jen pobírají dávky. Diví se někdo, že se stáváme rasisty

11 0
možnosti
JP

Já se tomu vůbec nedivím, my se ve škole rasisty stávali taky. Pamatuju na jeden program pro sociálně znevýhodněné. To byli nejen Romové, ale i dost bílých dětí. Do školy jim přinesli svačinu, plněné bagety. Romové to naházeli do koše, že to nejedí, že jim to nechutná. My to z těch košů zase vyndali (kdybyste se ošklíbali, tak to byly čisté koše na papír a ty bagety byly balené v celofánu), rozdali bílým dětem a zbytek jsme snědli. Ty bílé znevýhodněné děti byly za ty svačiny vděčné, Romové ne. Ti byli zvyklí, že když jim to nechutná, dostanou něco jiného. My dospělí jsme se hodně snažili nebýt rasisty, ale ono to někdy fakt nešlo. Romové jsou prostě naučení nic nemít a nic neumět. Když nic nemají, snáz se dostanou k dávkám, a když nic neumí, nemusí se bát, že by je někdo zaměstnal. A z toho pramení i jejich vztah ke škole. Na co by se proboha učili, aby pak museli pracovat?

4 0
možnosti
Foto

Ani ty žádosti o dávky si nemusí vyplňovat, protože jednak neumí psát a když trochu něco přeslabikují, tak textu tiskopisu žádosti o dávky nerozumí. Na ÚP jsou naštěstí hodné úřednice, co všechno za negramoty udělají. A proč to vlastně dělají? Vyhrožuje jim snad někdo, pokud by to nevypsaly??

0 0
možnosti
ZZ

Ano - předcházejí tak konfliktům.

0 0
možnosti
  • Počet článků 387
  • Celková karma 24,38
  • Průměrná čtenost 2421x
příležitostný publicista