Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Největším zabijákem elektromobilů jsou naftařské společnosti a jejich návaznost na stávající automobilky.

0 2
možnosti
TB

Že jo. Protože bez nich by určitě už někdo vynalezl elektromobil, který se vyplatí si pořídit. A možná dokonce i fungující a topící v zimě.

0 1
možnosti
AT

Můžu vás ubezpečit, že člověk, který si kupuje elektromobil, všechny tyto “šokující” informace zná, počítá s nimi a dovede se podle toho zařídit

2 0
možnosti
TB

I a tím, že za pár let bude muset koupit novou baterii za půl milionu?

1 0
možnosti
JV

Tak pokud nám budou vycházet takovéto články, plně naprostých nesmyslů, nepřesností a domněnek, pak škodovkáři na elektromobily nikdy nepřejdou, protože si budou myslet, že by to byl naprostý nesmysl.

Drtivá většina problémů s elektromobily je způsobena neznalostí a chybami obsluhy. Tesla napíše "pokud připojíte elektromobil na nabíječku večer, bude nabitý efektivněji, než kdyby byl připojen ráno". A co udělá tupec? Připojí ho ráno a pak se strašně diví, že se baterka musí nejdříve zahřát a že to nějaký čas trvá.

V článku je dost možná záměrných chyb, například se tvrdí, že elektromobily jezdí výhradně na Li-ion baterie (opravdu? I Ioniq electric? I Tesla 3 SR?). Je vidět, že to psal někdo, kdo o elektromobilech netuší nic z praxe a jen posbíral hejty ze zdrojů jako je autoforum a podobné.

Takže z mého pohledu naprostá žumpa, která nemá základ ani ve fyzice, ani v praxi.

Kupte si elektromobil, pane. Pak něco pište.

3 11
možnosti

Zkuste něco napsat vy. Z nadutosti vašeho příspěvku se dá dedukovat, že jste v elektromobilitě studnice moudrosti.

Elektromobily a jejich výrobci si za nevalnou pověst mohou sami, protože o svých výrobcích uvádějí opakovaně nepravdivé údaje.

11 3
možnosti
LV

Elektromobilita je budoucnost dopravy, ať si o tom myslí kdo chce, co chce. Číňani už dnes mají koncept aut s vyměnitelnými bateriemi, přičemž mobilní výměnné stanice pro Evropu začali vyrábět v Maďarsku.

Ve Švédsku staví první úseky silnic se zabudovanými civkami linearnich motorů a smyčkami pro bezdrátové nabíjení, takže auto bude během jízdy po nich baterie nabíjet,aby mohlo pokračovat po okreskach, kde tyto smyčky nebudou.

S vývojem nanotechnologií přijdou baterie schopné neskutečných nabijecich a vybíjecích výkonů, které zároveň prakticky ztratí paměťový efekt.

Elektromotor převodovku nepotřebuje, jeho charakteristika průběhu točivého momentu ji nevyžaduje.

3 11
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

PP

Elektromobil pouze jako 3. auto do rodiny.

7 1
možnosti
Foto

Pokud Evropa přejde na elektromobilitu, jak rozsáhlá infrastruktura bude potřeba pro dobíjení aut, například během letních prázdnin? Automobilový expert, bývalý šéf sekce pro automobilové pohony v Automobilovém institutu ve Stuttgartu, profesor Michael Bargende vypočítal, kolik nabíječek by bylo zapotřebí, aby nahradily běžné čerpací stanice na dálnicích. A jeho výpočty ukazují, že Evropa na masové využívání elektromobilů není připravená. Zde o tom více:

https://tn.nova.cz/auto/clanek/507219-expert-spocital-kolik-nabijecek-je-potreba-aby-nahradily-jednu-cerpaci-stanici-cisla-sokuji?campaignsrc=tn_clipboard

15 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

JP

Přesto podíl elektromobilů na prodejích vzrostl a dále poroste.

1 2
možnosti
Foto

Česko se od ledna zařazuje mezi země, které dotují nákup elektromobilů. Dotace vychází ze zdrojů EU, konkrétně Národního fondu obnovy, který prioritně podporuje podnikatele a podniky, proto na tento finanční příspěvek na elektromobilitu nedosáhnou řadoví občané. Ministerstvo průmyslu hodlá do září 2025 rozdělit na podporu nákupu bateriových aut na elektřinu a vozů na vodík 1,6 miliardy korun (plus 300 milionů na nabíječky), na jedno auto až 200 tisíc korun.

https://www.lidovky.cz/byznys/elektroauto-auto-firmy-podnikatele.A231201_184430_ln_ekonomika_rkj

0 0
možnosti
JL

Vazeny pane Karle Wágnere. Dekuji za tak dlouhy vyklad o autech s elekrickym pohonem. Utlum prodeje trchto aut vsichni znaji a bude pokracovat dlouhou dobu. Totiz, do celeho busnissu elektrickych vozidel se dostala politika se jmenem "Green Deal". Dobre je pripomenout jeji politicke spicky, pan Gore, pan Kerry, prezident Biden a za nima cela armada politiku demokraticke strany USA. Pobitka pro automobilky byla tak velka, ze se divim Elonovy, ze nezavrel dvere jeho Tesle.

Vse na takovem voze je jednoduche a mnoho technologickych uprav z vybusneho vozidla se nemuselo provadet. V teorii, kdyby se elektrina dala do vozidla vest dvema draty z kuchyne, cely svet jiz dnes by mel jen takove auta. Vsak takova auta MUSI mit baterie. A to je ten problem.

Nutno podotknout, ten problem zustane tak dlouho, nez se objevi jednoducha baterie. Mala s moznosti mit jich nekolik a s moznosti ji vymenit za novou a nabytou pod kapotou vaseho vozidla s jednoduchosti i pro starsi obcany. Jinak nema takove auto narok byt svetovum dopravnim vozidlem.

Po me pripomince si zopakujte precist clanek pana Wagnera. Velmi poucny.

4 2
možnosti
JP
VB

Proč si pořizovat něco, co má menší dojezd, déle se nabíjí a je dražší než normální auto.

Sednu do auta a jedu a nebudu mudrovat, kde mám tankovat a kdy.

18 1
možnosti
Foto

Já dnes sedl do auta, a běda, ručička na nule, tak honem k pumpě. Jak to děláte Vy, že nemusíte tankovat?

2 14
možnosti
MV

Electric cars: a plan that does not work to fix the problem that does not exist.

7 0
možnosti
Foto

Jinak řečeno, obecně v technice platí, že neexistuje ideální řešení, které vyřeší všechny problémy, aniž by to zároveň nemělo nevýhody a negativní účinky.

8 0
možnosti
  • Počet článků 387
  • Celková karma 24,38
  • Průměrná čtenost 2421x
příležitostný publicista