Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a46n89a 40T61e41n61z79l82e13r 5920782675253

Pohyb plastového předmětu je způsoben vlivem elektrostatické elektřiny. Stejně jako u Egélyho kolečka a motoru, který umí na tomhle principu fungovat. Jako vždy, žádné čárymáry.

Jinak  máte nesprávně jednu z tezí: člověk naopak umí velice dobře obelhávat sám sebe. Okolí už ne tak dobře. :-)

0/0
24.1.2015 8:53
Foto

K77a92r27e67l 27W14á16g21n68e91r 4497155709937

Máte pravdu v tom, že pohyb plastového předmětu může být způsoben i vlivemelektrosta­tické elektřiny. Ale není tomu tak vždy. To jen za určitýchpodmínek. A je to ve skutečnosti jen jedna z více možností. Pokud tvrdíte,že pohyb tužek či náplně na celkem osmi v článku uvedených videozáznamechje způsobován elektrostatickou elektřinou, můžete nám své tvr­zení dokázat. Dvěpropisky máte jistě doma, není tedy nic snaz­šího než tyto ukázky napodo­bit (bez foukání) uVás doma v jednoduchém experimentu, který natočíte a dáte na YouTube. Pokud svétvrzení nedoložíte, pak jde jen o pouhou spekulaci, která se podobá „elektromotorickésíle“ starosty z předešlého článku Záhada poltergeista byla objasněna !(?),kdy pan starosta také údajně „vědecky“ objasnil pohyby bez dotyku, ke kterýmdocházelo ve francouzské vesničce Albaret-Sainte-Marie.

0/0
24.1.2015 9:50

D64a95n46a 52T45e80n37z74l64e39r 5300702475783

Nemám v úmyslu vám nic dokazovat pokusem, přede mnou to už udělaly stovky jiných. 

Doporučuju si načíst něco o Berninim. :-) Možná budete překvapen.

0/0
24.1.2015 10:40
Foto

K76a81r92e34l 32W76á77g31n81e84r 4537945959427

Něco málo z životopisu Berniniho znám. Ale můžete mi prosím prozradit, co má Bernini či jeho dílo společného se statickou elektřinou na propisovačce ? Zde mi souvislost jaksi uniká;-)

0/0
24.1.2015 10:54

D54a49n34a 89T47e95n83z45l59e56r 5960402505233

Bernini rozklíčoval hodně z těch "zázraků" při seancích duchaření. Neudělalo mu to dobře. Ale možná to otevře pár očí těm, kdo věří na duchy a zázraky, poltergeisty, apod. Můžete udělat blog? To by bylo moc fajn. R^

0/0
24.1.2015 11:21
Foto

K63a95r95e79l 35W39á39g74n67e26r 4387915719827

Madam Tenzler, nemyslím to nikterak ve zlém, ale články na tomto mém blogujste zřejmě nečetla, jinak byste mne nevybízela k založení blogu, který by„otevřel pár očí těm, kdo věří na duchy azázraky. Můžete udělat blog? To by bylo moc fajn.“

Inu, na takovém blogu právě jste. Navíc jsem na toto téma u nás vydal už 3knížky, jedna je v současné době též v anglické verzi na Amazonu.Problém s Vámi je v tom, že se o takováto témata nezajímáte, ačlánky, které mají lidem jak říkáte „otevřít oči“ jste nečetla, tedy aninevíte, co se pod fenoménem poltergeist, který nemá s duchy vůbec nicspolečného, vlastně dnes rozumí. Alespoň si tedy přečtěte tento zásadní článek:

http://karelwagner.blog.idnes.cz/c/243942/

0/0
24.1.2015 12:20

D20a92n56a 49T47e81n34z39l48e82r 5740632425263

Nejspíš jsem zranila vaše ego tím, že jsem nečetla všechno co píšete. Tak to je mi líto. 

Zkusím si tedy přečíst nějaké vaše články.

0/0
24.1.2015 13:22
Foto

K34a95r92e81l 63W24á35g84n15e27r 4657655679857

Ne, moje ego jste neranila. A vůbec nic Vám nevnucuji. Věřte si, čemu chcete.

0/0
24.1.2015 15:38

D33a95n96a 74T23e72n52z13l17e58r 5570252825243

V tom článku se dohadujete o to, že by měl Sysifos uznat vaši definici Poltergeistu a na základě srovnání s UFO přiznat jeho skutečnou existenci. 

UFO je samo o sobě neidentifikovaný jev, ale jev reálný. Poltergeist je ale něco, co částečně vůbec není jako jev prokázané (jedna-paní-povídala, že jí vybuchlo 11 žárovek) nebo součást podvodu, s cílem vymámit z důvěřivého obecenstva trochu peněz. Jen malá část těch "jevů" je opravdu neznámého reálného charakteru a existuje i vně podvodného systému seancí a duchařských "sezení". Myslím, že právě proto vás na ten balvan někdo navrhl. 

To, že publikujete knížky,  vůbec nic neznamená.

0/0
24.1.2015 13:53
Foto

K23a30r26e92l 22W15á78g73n44e73r 4777465969147

Fenomén zvaný poltergeist je zrovna tak reálný, jako fenomén UFO. Že jste se touto problematikou nezabývala a že o tom fenoménu nic nevíte, ještě neznamená, že neexistuje.

+1/0
24.1.2015 15:40

D74a90n82a 79T95e11n42z50l18e60r 5890882235263

Odkud proboha  můžete zrovna vy vědět, čím se  zabývám a čím ne? Přesto máte pocit, že můžete vynášet nějaké soudy?  :-) Není to trochu ... levné? 

Co takhle poreagovat na mou argumentaci? Já tvrdím, že část těch "jevů" je čistý podvod, část prostá lež, kterou vyrábí někdo, kdo se chce dělat zajímavým, a zbytek jsou skutečné jevy, které jsou vysvětlené fyzikou, viz elektrostatika.

0/0
24.1.2015 16:07
Foto

K46a44r65e80l 98W21á64g88n34e52r 4607885229877

Každý, kdo bude číst tuto diskusi (i po několika letech, protožeuzavřené diskuse zůstávají pod archivovaným článkem), si může sám udělat názorna Vaše dnešní politování hodné vystoupení. Ve skutečnosti totiž i díky takovým„popularizátorům vědy“ jako jste Vy, ještě obrovské množství lidí dnes věří naduchy a na zázraky. Protože když se setkají s něčím výjimečným aneobvyklým, čemu vědecká obec říká anomální jevy, jejichž větší část zatím žádnýtým vědců neobjasnil, přijdou takoví jako Vy a začnou tvrdit, že tohle nenímožné, že takového něco neexistuje. 

     

Jak říkám, věřte si čemuchcete, máte na to plné právo. Jen nezaměňujte existenci jevů s jejich interpretací.A nemaťte prosím lidi svými spekulacemi zrovna tak jako ti, co se je snažípřesvědčit, že existuje život po smrti a že tedy bloudící duše (duchové) jim hýbouv bytech nábytkem, rozbíjejí nádobí, zapalují jim kabáty na věšáku, nebodokonce vyháknou dveře z pantů a praští s nimi o zem. Že k takovýmtoúkazům dochází, je holý fakt. To všechno lidé na vlastní kůži ve svýchdomácnostech prožívají a mají z toho strach, protože to odporuje zdravému selskémurozumu. K podobným jevům občas dochází i ve skladech a kancelářích v době,kdy tam žádný člověk prokazatelně není, což dokládají záznamy z bezpečnostníchkamer. Já na rozdíl od Vás pak lidem neříkám, že to všechno neexistuje. Říkámjim, že jde o fyzikální jevy, a tudíž o nic nadpřirozeného, zrovna tak jako u tohosamovolného pohybu propisovacích tužek, kvůli čemuž vznikal celý článek.

Ale shrňme si Vaše vystoupení. Přišla jste s tvrzením, žediskutovaný pohyb propisovaček je způsoben vlivem elektrostatické elektřiny,což jste ale nedokázala. Píšete: „Nemám v úmyslu vám nic dokazovat pokusem,přede mnou to už udělaly stovky jiných.“ Avšak ani jeden kon­krétní případ, kdyby někdo z těch „stovek“ jednoduchým pokusem dokázal, že pohyb propi­sovačekv kříži (o kterých je celý článek) byl způsoben vlivem elektrostatickéelektřiny, zde v diskusi neuvádíte. Namísto toho od faktů zavádít

0/0
24.1.2015 16:55
Foto

K32a29r37e26l 67W76á21g33n78e61r 4247495739157

Namísto toho od faktů zavádíte pozornost čtenářů zcela nelogicky k Berninimu(zemřel 1680), který ještě ani netušil, co to propisovačka je, navíc on ani spiritistounebyl, pro­tože spiritistické hnutí vznikalo v 50. letech 19. století. Jinakřečeno, diskutovat nadále hod­lám s Vámi jen na dané téma, a tím je pohybpropisovaček v kříži. Přeji hezký zbytek ví­kendu.

0/0
24.1.2015 16:59
Foto

K69a35r13e97l 87W41á38g77n91e77r 4347425259497

A jak vidím, nahrála jste mezi tím "zbytek jsou skutečné jevy, které jsou vysvětlené fyzikou". To říkám dvacet let. Myslíte, že "právě proto mne na ten balvan někdo navrhl" ?

0/0
24.1.2015 17:03

D47a32n90a 82T22e20n30z79l44e31r 5220122915673

Na balvan vás navrhli pro nedokonalé pokusy o demagogii, když se snažíte míchat pojmy a dokazovat si tím, že máte pravdu. Je mi líto.

0/0
24.1.2015 20:45

D82a51n40a 34T16e93n63z31l53e71r 5560822205403

To jste si nagooglil špatného Berniniho. Jedná se o kouzelníka z 19. století, který publiku vysvětlil hodně triků, které používali jeho kolegové v duchařských seancích.

0/0
24.1.2015 20:44
Foto

K50a12r83e52l 36W72á11g86n78e11r 4397525349347

A Vy jste napsala kterého máte na mysli?

0/0
24.1.2015 20:56

D13a89n95a 94T73e55n36z60l52e28r 5470612285923

Můj projev je politováníhodný? Nejspíš pro vás, protože slepě neobdivuje vaše teorie. :-) Vy tomu říkáte vystoupení. Už sám fakt, že se systematicky snažíte spoludiskutéra dehonestovat, svědčí o tom, jak málo jste silný v kramflecích v případě, že musíte obhájit svůj názor. Je to ...váš boj, mně je osobně jedno, jak mě kdo vidí. 

Škoda je jen, že si neumíte svůj názor obhájit bez podpásovek a zbytečného napadání. :-)

Co se týká pohybu plastových  předmětů, které se nabíjejí volnou elektrostatickou elektřinou, není co dokazovat. Tento jev je známý a tisíckrát popsaný.

0/0
24.1.2015 20:40
Foto

K60a44r98e12l 78W79á76g59n78e85r 4387905799137

Tu dehonestaci ať posoudí každý čtenář řádků výše sám.

Já si svůj názor umím obhájit. Vy jste za celou dobu v diskusi neobhájila ten svůj, že pohyby tužek z videa způsobuje statická elektřina. Tím to začalo a o tom to celé je. O dalším nemíním již po Vašich reakcích diskutovat. Hezký abend.:-)

0/0
24.1.2015 21:12

H49a11n81a 80P68a59c41u57l75o82v37á 2826786969836

Dost dobře nechápu, jak jste přišla na to, že by tu mělo jít o nějaké čarování.

0/0
24.1.2015 10:08

D45a90n18a 78T50e52n78z98l59e72r 5570732345143

Když napíšu "žádné čárymáry" znamená to podle vás, že si myslím, že jde do čarování? :-)

Ach bože...

0/0
24.1.2015 10:40

H67a14n92a 51P86a59c70u46l77o11v85á 2456836619716

Nemám žádné jasnovidné schopnosti. Nemůžu vědět, co Vy si myslíte, dokud to nenapíšete. Jsou i tací, co na čarování věří:-)

0/0
24.1.2015 11:06

D28a10n81a 91T24e86n77z58l50e37r 5340492505183

Kdo napíšu "žádné čárymáry", tak myslím "žádné čárymáry". Čemu na tom nerozumíte?

0/0
24.1.2015 11:22

H33a93n34a 37P88a71c88u84l95o28v36á 2476676889316

Jste opravdu, mírně řečeno... přecitlivělá... Ale tak už to u ženských někdy bývá. Chlapi na tom jsou od přírody líp;-). Dejte si decku dobrého vína a pusťte to to z hlavy.:-)

0/0
24.1.2015 21:21

J43a65r90o16s80l59a90v 64T59a46c35h19o63v64s27k47y 2192610224820

A k cemu to vsechno je dobre ?

0/0
23.1.2015 9:18
Foto

K75a58r56e22l 71W86á31g81n55e54r 4557975559257

Ke zdokumentování údajně podle některých skeptiků neexistujícího jevu, který je pak možné objasnit. Stále to dlužíme přírodovědcům z 19. a začátku 20. století, jejichž poznatky zapadly v moři skepse.

+1/0
23.1.2015 9:38

J83i46ř27í 67Ř89e27z67n43í87k 4112792173335

Tak co já vím,  tak s telekinezi to zkoušel pan prof. Kahuda, bývalý ministr školství. A vynalezl mentiony. Bylo to v tom plátku, do kterého psal i Zeman, tedy nic moc.

0/0
23.1.2015 18:47

H66a58n18a 73P34a83c22u72l85o53v28á 2296596779456

Tak co já vím, s telekinezí nic Kahuda nezkoušel, ten se tak leda zabýval Crookesovým mlýnkem, který s telekinezí nemá vůbec nic společného. Ten jenom aplikoval, jako předseda Jednoty českých fyziků a matematiků, na hypotézy z parapsychologie dialektický materialismus. I když ho ÚV KSČ pak prosazovalo jako novátora, už při pouhé zmínce o jeho mentionech si každý fyzik tehdy klepal na čelo. Mohu se ovšem mýlit a Vy nám tu budete citovat některé jeho práce, které dokládají, že se opravdu zabýval telekinezí a že pozoroval skutečné pohyby bez dotyku. Těším se na odkazy v odborné literatuře;-)

0/0
23.1.2015 19:09

J20i14ř48í 79Ř92e78z28n98í78k 4282442543485

možná máte pravdu, já bral mentiony jako materiální nositele ovlivňování pohybu předmětů na dálku. Četl jsem tehdy jenom ty propagační články snad v Technickém magazínu.

0/0
23.1.2015 21:56

J87i56ř75í 14Ř47e29z72n72í80k 4292702843825

A ve Wikipeidii píší toto: František Kahuda přišel s mentionovou teorií v 70. letech 20. století. Snažil se pomocí ní vysvětlovat paranormální jevy, jako je telekineze a telepatie.[

Takže asi nejsem daleko od reality.

0/0
23.1.2015 22:12
Foto

K38a39r27e97l 18W22á81g56n39e49r 4317855389157

Že Kahuda vymyslel mentiony je neoddiskutovatelnýhistorický fakt. Ovšem nešlo o vědec­kou teorii, ale o spekulativní hy­potézu. ÚdajnouKahudovu „vědeckou teorii“ propagují záhadologové, kteří si pletou pojmy„teorie“ a „hypotéza“. Když někdo neví, co tyto dva termíny znamenají, pak aninechápe jak se od sebe liší. Kahudovu spekulativní (nepodlože­nou) hy­potézunikdy nepublikoval žádný prestižní (peer review), impaktovaný vědecký časopis,tedy žádný z Kahudových publikovaných článků neprošel procesem hodnoceníautorovy vědecké práce jinými experty ve stejné ob­lasti, a tou se zde rozumífyzika. Pokud by měly jeho mentiony představovat hmotné částice, jak Kahuda tvrdil,pak jde o užší obor, a to o částicovou fyziku. Což jak se dočtete i nawikipedii, je oblast fyziky, která se zabývá částicemi. Pokud se hodláteproblematice tzv. mentionů více věnovat, zajděte nejdříve za některýmz našich fyziků, kteří se zabývají částicovou fyzikou, ať zbytečně studiemmentionové hy­potézy neztrácíte čas. :-)

+1/0
24.1.2015 7:30

J66i78ř89í 38Ř79e45z34n25í19k 4482792983865

Fakt se tím nemíním zabývat. Jenom jsem si vybavil jeho jméno v souvislosti s Vaším blogem.

0/0
24.1.2015 20:17
Foto

K14a63r90e42l 62W95á64g48n10e11r 4707155629967

Tak fajn. Mějte se hezky.:-)

0/0
24.1.2015 22:05

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.


Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz