Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Byl jsem a stale jsem otevren studiu "paranormalnich" jevu, ktere nyni sice nechapeme, ale asi existuji, i kdyz podvodu v teto oblasti je jiste dost. Casem jiste i tyto jevy nejak pochopime, veda se rozsiri o nove a overene teorie, ktere tyto jevy vysvetli. Nekdy se mi zda, ze tyto jevy se nejak z principu brani tomu, aby byly zkoumany. Jakoby se bud projevovaly, jen kdyz je nikdo detailne nesleduje. V pripade podvodu je takove chovani pochopitelne. Neverim vsak, ze jde vzdy o podvody.

Na zaver toto: Kdyz jsem pred lety bavil s jednim velmi skeptickym kolegou o telekinezi, tak mi rekl, ze zvedat nektere veci je drina a ze telekineze by mohla byt uzitecna. On ze uveri v telekinezi, az se bude pouzivat k stehovani pian.

3 0
možnosti
Foto

Srdečně zdravím do Nizozemska, stejně tak jako Vy zastávám názor, že "Casem jiste i tyto jevy nejak pochopime". Ale já osobně si myslím, že se věda nemusí kvůli tomu rozšířit o nové teorie, že pokud začne u těchto jevů základní výzkum, poradí si fyzika (a potažmo matematika) v rovnicích i s tím, co rozhodně není "nevysvětlitelné", ale jen dosud zde nebyla možná exaktní interpretace. Ta není možná proto, "ze tyto jevy se nejak z principu brani tomu, aby byly zkoumany", nýbrž proto, že akademická obec prohlašuje, že tyto jevy neexistují, tudíž něco takového zkoumat přece by byla pitomost.

Inu, v 19. století jevy zkoumala celá řada renomovaných přírodovědců, ale v té době něco takového z hlediska fyziky vysvětlovat ještě nešlo. Například o kvantové mechanice si tehdy tito badatelé mohli nechat tak akorát zdát. Pokud se začne s opravdu skutečným vědeckým (ne jakýmsi paranormálním) výzkumem a budou naměřena data, nevěřím, že by se pro takovéto jevy vysvětlení nenašlo.

Ovšem zrovna minulý týden mi jeden z našich vědců napsal, že zavrhnout a popřít existenci nějakého jevu jednodušší, než se něčím takovým zabývat.

Mějte se hezky, doufám, že u Vás nemáte takové horko a dusno jako my tady v Praze, že Vám tam vzduch chladí nějaké ty vodní kanály;-):-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS