Diskuse
Revoluce v elektromobilitě?
Děkujeme za pochopení.
S14t36a75n95i75s16l33a96v 88J79e67l28e34n
V článku naprosto chybí informace o tom, jaká je objemová a hmotnostní hustota energie, ulożené v popsané baterii. To například znamená, kolik kg a kolik litrů je třeba k uchování 1 kWh.
A17n97t90o82n32í65n 83K48o81u57n72o52v76s88k91ý
Předražený nesmysl s názvem elektromobil provázejí slibné start-upy už po dlouhá desetiletí.
Obvykle do doby, než z najdou investora, ze kterého vyrazí peníze pod standardní záminkou:
- že je potřebují na rozjezd průmyslové výroby toho, co dosud zkoušeli jen v laboratoři.
Pak už o nich nikdy nic neslyšíme...
J49a50r91o71s11l91a21v 95C98h65u63d41á74č87e64k
Studená fúze a kvantový počítač jsou již desetiletí "slibné" projekty k jejichž praktickému využití jsme se stále moc nepřiblížili.
Tyto ultrarychlé dobíjející se baterie jsou asi něco podobného.
Tím nijak nekritizuji, že se lidé o takové věci snaží. Možná se časem najde nějaké praktické řešení.
K92a18r39e94l 94W84á90g92n28e31r
Inu, té studené fúze se nikdy nedočkáme, to je pouhá utopie. Naproti tomu k termojaderné fúzi, kdy dochází ke sloučení atomových jader, vede několik cest, jak o tom referoval ten minulý článek Nová cesta k čisté energii. Podobně je tomu i s rychlonabíjením, v tomto ohledu už nějaké novinky předvedli Číňané, nyní se o slovo hlásí tým ze Švýcarska. Některým čtenářům uniklo, že se tu jedná o rychlonabíjení u elektrokol a elektroskútrů s tím, že postupně budou jejich ultrarychlé dobíjející baterie určeny i pro malé městské elektromobily.
Mějte se hezky, přeji Vám šťasné a veselé, ale hlavně pevné zdraví, což je v našich letech nejdůležitější.
L86u94m27í42r 94V11i90t27h67a
Je to hrozně fajn, ale důvod, proč je to zatím (a ještě asi dlouho bude) utopie, je grafen.
Malý odstavec z https://www.eon.cz/byznys-energie/zazrak-jmenem-grafen/
Problémy s přechodem z laboratoří do továren nemají jen celé baterie, týkají se i grafenu samotného. V malém měřítku ho dokážeme vyrobit snadno – Geim a Novoselov si před 17 lety vystačili s izolepou a rozpouštědlem. O jeho velkovýrobu se od té doby pokouší stovky vědeckých týmů a startupů a neustále řeší problémy s udržením konzistentní kvality ve velkých objemech, což je pro potřeby automobilového průmyslu zásadní.
Čili otázkou není kdy, ale zda se podobné technologie vůbec dočkáme.
K33a19r60e26l 64W63á22g80n92e17r
Vývoj se nezastavil ani u nás. Například tým docenta Pavla Pazdery z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU už v roce 2019 přišel s řešením, které umožní grafen vyrábět levně a bez negativních dopadů na životní prostředí :
H58o56n72z50a 76H40r87u27š94k22a
To budou pořádný kabely na té nabíjecí stanici, kde bude 10 stojanů na 400 kW...a dráty povedou rovnou z temelína...
A64n24t43o40n26í15n 22T22i62c10h82e98r75a
Pokud je doba nabíjení tak krátká, jak se uvádí, je zbytečné mít 10 stojanů na jednom místě ...
V97í24t10ě15z24s48l40a28v 34D33r97o90z23d
Tohle nadšené ezo fantazírování... Já bych počkal, co se z toho vyvine, ale nejspíše nic moc.
T17o83m95á14š 13F19l75a29š10k58a
Ach jo. Citát:
"80 % kapacity za pouhých 72 sekund, na 98 % za 120 sekund a na 100 % za 2,5 minuty při výkonu až 900 A/360 kW"
Zdroj: https://karelwagner.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=795530
2,5 minuty je 4,17% hodiny. Při příkonu 360kW a době 2,5 minuty tedy dobijete 15kWh. To je baterie Plug-in hybridu a nikoliv elektrického auta.
Ale hlavně je to fyzika. To vás nenapadlo trochu počítat, nebo si ty informace prověřit, než něco uveřejníte?
M51i10l27a91n 34V58a80r22g52a
A načo by mal reagovať - veď je to klasický PR článok :) Dostal asi nejaké drobné a píše tu PR,