Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Německá společnost RWE podepsala memorandum o spolupráci s ukrajinským státním koncernem Naftogaz, který na Ukrajině mimo jiné provozuje zásobníky plynu. RWE má zájem o spolupráci v oblasti od výroby zeleného vodíku až po zajištění jeho přepravy do Německa. Spolupráce mezi oběma společnostmi má být založena především na rozvoji výroby vodíku na Ukrajině z obnovitelných zdrojů a jeho přepravě na evropské trhy, zejména pak na ty, na kterých RWE aktuálně působí:

https://oenergetice.cz/vodik/rwe-vsazi-vyrobu-zeleneho-vodiku-ukrajine-podepsala-memorandum-spolupraci-plynarenskym-obrem

0 0
možnosti
JK

Pokud by se vyřešilo bezpečné a bezztrátové skladování např. s pomocí hydridů, mohly by jít těžké a drahé baterky do kytek. Odpadla by ta největší nevýhoda - dlouhé nabíjení. :-)

0 0
možnosti
HP

Čeští vědci získali ve Stuttgartu ocenění f-cell award za objev nové technologie v oblasti nanokatalyzátorů pro elektrolyzéry vody , díky níž se sníží náklady na výrobu palivových článků především díky využití menšího množství drahých kovů. Mohou tak zlevnit například automobily na vodík. Uplatnění vynález najde v kterémkoli odvětví, které využívá palivové články, tedy i v dopravě či energetice :

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesi-ziskali-cenu-za-novou-technologii-mohla-by-zlevnit-auta-na-vodik-174883

2 0
možnosti
JK

Spíše bych ocenil palivové články na uhlovodíky. Na alkohol už existují.

0 0
možnosti
KF

Autore, vše o čem píšete jsou záměry z 100+1 ZZ. Ve své době tam byly popisy vesmírných lodí poháněných antihmotou, fúzní reaktory atd.

Něco jiného je laboratorní hrátky a teoretické výpočty a něco jiného skutečný provoz.

Jen na okraj. Jsou úvahy o výrobě vodíku termickým rozkladem vody v atomovém reaktoru. Teoreticky by to šlo. No a kdo si to troufne?

1 4
možnosti
HP

Nakonec i ve zprávě IEA se říká: „Většina snížení emisí CO2 do roku 2030 pochází z technologií, které jsou již dnes na trhu. V roce 2050 však téměř polovina snížení pochází z technologií, které jsou v současné době ve fázi demonstrace nebo prototypu. V tomto desetiletí musí proběhnout velké inovační úsilí, aby byly tyto nové technologie uvedeny na trh včas.“

https://www.iea.org/reports/net-zero-by-2050

0 0
možnosti
IS

EU firmy doslova vyštve ven. Například automobilka vyrobí elektromobil, ale ten si tu nekoupí dost lidí a venku budou chtít spalovák, ale ten nebude moci vyrobit kvůli regulaci. Buď tedy zkrachuje, nebo opustí EU. Velmi nebezpečné jsou zásahy do trhu s elekřinou. Při příliš vysoké ceně a očekávaných výpadcích dodávek totiž nepůjde provozovat ani hotely nebo městskou dopravu.

4 0
možnosti
VH

no zatím to spíš vypada na kolaps energetiky již letos v zimě v eu , než tyto sny o elektro autech ...když chtěj odstavovat elektrárny nebude ani elektřina ani vodík..

3 0
možnosti
JN

Článek jsem přelétl jen velmi zběžně .. a mám dvě technické poznámky. Grafenový akumulátor je akumulátorem zpravidla lithiovým, onen grafen slouží ke konstrukci anody i katody. Grafen v kvalitě požadovanéje pro výrobu akumulátorů je v současné době dražší než zlato.

2 0
možnosti
HP

Česká věda do světa: Supertenká forma uhlíku strukturou podobná grafitu, geometrií včelímu plástu, je velmi lehká, zároveň jde o nejpevnější známý materiál na světě. Jeho použití je od medicíny, přes elektrotechniku až po materiálové inženýrství. Současné metody výroby grafenu jsou ale nákladné, rizikové a nesou s sebou i velkou environmentální zátěž. Tým docenta Pavla Pazdery z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU přišel s řešením, které umožní grafen vyrábět levně a bez negativních dopadů na životní prostředí:

https://ceskavedadosveta.cz/chemici-z-masarykovy-univerzity-prisli-s-levnou-a-setrnou-metodou-vyroby-grafenu/

2 0
možnosti
Foto

Pohon elektromotorem, pro dopravní prostředky, je naše nejbližší budoucnost. Důležité je, aby se do této problematiky nepletl stát a nechal tento přechod na volném trhu, jinak to dopadne velmi špatně.

0 1
možnosti
TB

To by se ale mohlo ukázat, že to budoucnost není

5 0
možnosti
MB

Země od Velké Británie až po Německo, které čelí prudkému nárůstu burzovních cen plynu a elektřiny, musí doufat v mírnou zimu. Kvůli nedostatku plynu a uhlí v Evropě by jinak nemusely bez úhony přečkat topnou sezónu.

Tak se uvidí.

3 0
možnosti
VV

Ne pane Buchtiku,

my v tech zemich od Velke Britanie az po Nemecko budeme topit Baterkama.

Jste si jist, ze jste tu spravne?

1 4
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
RK

R64a91d61e75k 31K40o75h63u42t

18. 9. 2021 18:24

Aby to s tím gigafactory nedopadlo jako se slavně postavenou fabrikou na videorekordéry se stroji od Philipsu, kteří je vyřadili, protože přešli na jinou technologii...

0 0
možnosti
  • Počet článků 387
  • Celková karma 24,38
  • Průměrná čtenost 2421x
příležitostný publicista